קלסר לתבניות חיתוך והדרכה

אחרי הפוסט של הקלסר, הרבה בנות ביקשו הדרכה.

אז הכנתי לכם הדרכה לפי השיטה שאני מוצאת הכי קלה עד עכשיו, ועל הדרך זאת הזדמנות לתת לכם כמה טיפים פרטיים מחדר היצירה שלי (:


אני מראה לכם בהדרכה קלסר קטן, שבהשראתה של הילה בן יהודה הפך לקלסר אחסון לתבניות החיתוך שלי.


אין בעיה לשנות את המידות של הכריכה לפי מה שבא לכם.

הקלסר:












ובפנים:







הדרכה:


2 ציפבורדים בגודל 6X6".

2 ציפבורדים בגודל 6X1.5".


שלב בנייה השלד:


(* לא משנה מה גודל הקלסר, רוחב השדרה חייב להיות לפחות 1.25" כדי שיוכל להכיל את מנגנון הקלסר.)




שמים חתיכה אחת של שדרה ("6X1.5) בצד, ואת שלושת הציפבורדים האחרים פורסים כמו בתמונה.

הרווח בין כל שני ציפבורדים הוא בערך 3 מ"מ. 


(דרך פשוטה למדוד: להצמיד שלוש חתיכות ציפבורד קטנות אחת לשניה, ולשים אותן לרגע בין הציפבורדים, כמו ספייסר)





בשלב הזה יש לי טריק משלי: אני מדביקה את הציפבורדים במסקנטייפ רחב שקוף. 
כמו זה שמשתמשים בו לסגירת ארגזים. 

אני שמה דבק מצד אחד, בכל מקום שיש להדביק שני ציפבורדים, ואז הופכת הכל ושמה גם בצד השני, כשאני עוברת את הדפנות ומקפלת שוב לצד הקודם. 

מצליחות לראות את המסקנטייפ השקוף?




בכל מקום שיש מסקנטייפ אני עוברת עם עצם קיפול (או כל דבר אחר כהה) ומהדקת, כך ששתי שכבות המסקנטייפ נדבקות טוב אחת לשניה.





בסוף התהליף יש לי ציפבורדים מחוברים בניהם במסקנטייפ שקוף, חזק וגמיש, ואין בעיה לקפל את המבנה לצורת ספר, כי החיבורים ממש גמישים. 





שלב הציפוי:

חיברתי שני קרדסטוקים שחורים במסקנטייפ שקוף בצד אחד, כי הייתי צריכה גודל שיכסה את הכריכה.


הגודל של הקרדסטוקים צריך להיות כמו הציפבורדים המודבקים ובערך עוד אינטש לכל כיוון.






 שמים דבק (אני תמיד עם דו"צ) על הציפבורדים:




והופכים ומדביקים את הציפבורדים לקרדסטוקים.




גוזרים את הקצוות בצורת אלכסונים כשאנחנו די מתקרבים לציפבורדים, אבל לא ממש נוגעים. 

שישארו איזה 2 מ"מ בערך.




 שמים דבק על הקרדסטוקים:




 חורצים את הקרדסטוק עם עצם קיפול בעדינות לאורך גבולות הציפבורדים:





מקפלים ומדביקים פנימה שתי דפנות נגדיות:




חורצים שוב לאורך שתי הדפנות שנשאר לנו לקפל, ומדביקים גם אותן.

אני אישית תמיד מדביקה לחיזוק גם מסקנטייפ. מה שבטוח בטוח (:




חותכים קרדסטוק לגודל של המשטח הפנימי, וחורצים בעדינות במקומות של הקיפול של הקלסר.
(אני פשוט מניחה אותו כמו שצריך על הציפבורדים וחורצת).




להדביק בעדינות ובמדוייק את בשידרה של הקרדסטוק לשדרה של הציפבורד: 




 לשים דבק על שתי הכנפיים שנשארו:




להדביק אותן לאט ובעדינות.

זה נראה פשוט, אבל לי אישית זה החלק הכי קשה בכל כריכת ספר למיני אלבום / קלסר.


הקרדסטוק צריך להיות דבוק טוב טוב ובדיוק במקום, כולל בחריצים של הקיפולים בציפבורד, אחרת הוא לא יאפשר פתיחה מלאה של הקלסר, וישארו לכם עודפים של קרדסטוק בצדדים והם יגלשו מעבר לקלסר.


קצת קשה להסביר. פשוט תדביקו בזהירות, עדיף עם דבק שתוכלו להסיר אם זה לא מצליח לכם בפעם הראשונה.


ו...... בטוחה שיש לכם שיטות או טריקים משלכם. אשמח לשמוע איך לייעל את השלב המתסכל הזה.


חורצים בעדינות באזור הקיפול של הקלסר. ממש בעדינות שהקרדסטוק לא יקרע...


זה אמור להראות ככה:





וככה זה נראה בסוף התהליך:





שלב המנגנון:


זוכרים את חתיכת הציפבורד ששמנו בצד בתחילת התהליך? לוקחים אותה עכשיו.


שמים דבק בצד אחד שלה:





מדביקים אותה לחתיכת קרדסטוק שגדול ממנה בכאינטש לכל צד:



 כמו קודם, גוזרים את המשולשים בקצוות:




שמים דבק:





 מקפלים ומדביקים דפנות של צד אחד:




 ואז ממקפלים ומדביקים גם את הדפנות של הצד השני.

לוקחים חתיכת קרדסטוק בגודל השדרה, או קצת יותר קטנה.


במקרה שלנו זה שוב 6X1.5".





 שמים ודבק ומדביקים על הצד שבו רואים את הקיפולים המודבקים שלנו:




 לוקחים את המנגנון.
אני משתמשת במנגנון של טים הולץ.
בחבילה מגיעים שני מנגנונים, ו-6 סיכות מתפצלות שמחברות את המנגנון. 
(צריך רק 4. אני מניחה ש-2 הם ספייר למקרה שסיכה נשברת).

ניתן לקנות את המנגנון ברוב חנויות הסקראפ בארץ, ואצל חיים מהסדריה.


ממרכזים את המנגנון, ומסמנים בעט לבן או עיפרון את המיקום של שני החורים:





ככה זה נראה: 




מחוררים.
אני השתמשתי במכשיר קיבוע ניטים שמיועד לזה (Crop-A-Dile), אבל כל מכשיר שעושה חורים יתאים לכם כאן.





מניחים את המנגנון במקום,ומכניסים את הסיכה המתפצלת:




 הופכים וסוגרים אותה מאחורי הציפבורד:




 ככה זה נראה:




 שמים דבק על הצד האחורי:




מדביקים בזהירות לשידרה שהכנו בשלב הקודם:





 לשים לב להדביק במדוייק כדי שהכנפיים של הקלסר תפתחנה ותסגרנה ללא בעיה:



ככה זה נראה בסוף התהליך:





הקלסר שלנו בנוי.


מפה נותר רק לקשט בדפים מדוגמים את הכריכה החיצונית והפנימית.


2 דפים מדוגמים בגודל 5.75X5.75" לכריכה החיצונית.
2 דפים מדוגמים בגודל 5.75X5.75" לכריכה הפנימית.
דף מדוגם בגודל 5.75X1.5" לשידרה בכריכה החיצונית.

כל דף הקלסר שלי הוא קרדסטוק בגודל 4.75X5.5".
תובנות:

1. זאת הדרכה מסובכת. הכנתי שני קלסרים עד שהרגשתי שהצלחתי לצלם אותה בצורה שמסבירה משהו בצורה סבירה. מקווה שהצלחתי. הצלחתי?

2. השידרה של הקלסר היא בעובי של 2 ציפבורדים. לא מפריע לי. להפך. מבחינתי זה נותן לה סוג של חוזק.

3. השדרה נשארת שחורה בפנים. גם זה לא מפריע לי. אני אפילו מאוד אוהבת את האפקט.


4. לזכור שהדפים הפנימיים של הקלסר צריכים להיות תמיד יותר צרים מהרוחב של הקלסר עצמו, בגלל הטבעות. אחרת הם יבלטו לכם החוצה. אני תמיד מתרגלת עם נייר מדפסת רגיל עד שאני מוצאת את הגודל שמתאים לי למידות הקלסר הספציפי שאני בונה, ורק אז חותכת קרדסטוקים (:
בגדול נראה לי שהדף צריך להיות יותר קצר באינטש מהרוחב של הכריכה. בגובה אין בעיה.

5. את הדפים הפנימיים מחוררים עם מחורר רגיל של כל קלסר.

6. לדפים הפנימיים הדבקתי ריבועי מגנט גדולים שחתכתי מדף מגנט שקניתי במקסטוק ב-3 שח לדף. זה מחזיק יפה את התבניות. 

7. הקרדסטוקים הפנימיים מהחנות של רעות. הם יותר עבים וחזקים מ- AC, ובמקרה הזה מאוד התאימו לי.

8. האלבום כולו שוקל המון. יש לי חשש שלא יעמוד בעומס. מצד שני הוא לא מתכנן לרוץ מרתון, אז נראה. ימים יגידו (:


פספסתי משהו? אהבתן? יש לכן טיפים? מוצאות את ההדרכה שימושית? תנסו גם? 
מה אתן חושבות?

מחכה לשמוע (:


תגובות

  1. הדרכה מעולה יעלי!!
    אוהבת מאוד את התוצאה

    השבמחק
  2. תודה רבה יעל

    השבמחק
  3. הדרכה ברורה ומצויינת
    תודה רבה!

    השבמחק
  4. אנונימי29.4.17

    מ ש ג ע !!!! סדנה וירטואלית משובחת!..צילומים ברורים עם הסברים מצויינים!,, יהיה ממש פשוט להכין ,,כי הכל ברור ומובן!!!....והעבודה שהכנת מרהיבה!!!!!!!!..הסגנון שלך נפלא !
    לגבי העטיפה/הדבקה עם קארדסטוקים...החלק הזה תמיד בעייתי בעיניי משום שבקיפול אחרי ההדבקה,,כשסוגרת את הכריכה, אצלי תמיד נוצרים סדקים ואף קרעים [בצידי השדרה פנים! וחוץ!],אמנם לא הכנתי הרבה אלבומים אבל במעט שהכנתי פה היה החלק הבעייתי נסיתי עיטוף עם בד והתוצאה טובה אבל אופי הכריכה שונה.ומעדיפה קארדסטוקים. בקיצור אשמח ל"טיפ נקודתי" מנסיונך לעיניין:-)
    תודה על רעיון המאסקינטייפ,, אני משתמשת בנייר דביק,,אבל נראה לי שהרעיון שלך מוצלח יותר:-) תודה :-)
    אהבתי מאוד... ותודה על הכל.!
    צילה:-)

    השבמחק
  5. אנונימי29.4.17

    תודה!!!! הדרכה מעולה !!!

    השבמחק
  6. כרגיל, הסבר נהדר! מחכה כבר שיגיעו הצ׳יפבורדס שהזמנתי ואוכל לבנות לי כזה קלסר.
    אהבתי מאוד, המון תודה על ההדרכות שלך.

    השבמחק
  7. הדרכה מצוינת, הבנתי הכל וכבר ממש רוצה לנסות! יש לי לוחות קשיחים לאחסון חותמות סיליקון, אבל הם באים עם חירור אמריקאי של 3 חורים ולא הצלחתי למצוא קלסר מתאים... אני בטוחה שיש מנגנונים כאלה תואמים. אזמין לי וסגרת לי פינה 😄😄😄

    השבמחק
  8. וואו, הדרכה מעולה! תודה על השיתוף!!!

    השבמחק
  9. הי יעל, ההדרכה הבאה תהיה על שניצלים, נכון? סדר זה סדר 😉
    ולעניינינו, ההדרכה נראית מעולה! הדרכה ברורה ו"מקלילה" את העניין שממש עושה חשק להתחיל לחתוך צ'יפבורדים...
    נראה לי שזה הולך להיות הטראנד הבא.
    שבוע טוב.
    ותודה רבה על ההשקעה!

    השבמחק
  10. זה מובן לגמרי!
    וזה מקסים!
    תודה רבה

    השבמחק
  11. הדרכה מעולה, תודה!
    ואני תמיד הייתי בטוחה שמדביקים הכל עם דבק פלסטי נוזלי ופתאום באת ושינית לי את כל התאוריהפרטים, עכשיו זה נראה הרבה יותר הגיוני!

    השבמחק
  12. יעלי אין כמוך.. ההדרכה מעולה ומובנת והקלסר נהדר! (אגב.. מאחסנת בדיוק בצורה זו.. עם קלסרים פשוטים ;) )

    השבמחק
  13. בשעה טובה התפנתי לכתוב תגובה..
    הדרכה מובנת מאוד, צילומים גם כן! הייתי אולי ברקע בהיר יותר..
    עכשיו נותר לי לקנות מנגנונים ולהתחיל להכין קלסרים.. כי לגמרי עשיתי לי חשק! בייחוד אחרי ההדרכה וההוא שיודב אצלי בחדר ביצירה!❤

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם