הקטנת תמונות - הדרכה

ברוב המיני אלבומים שלי התמונות מוקטנות.
אני מוצאת שזה מאפשר לי לשלב בעמוד גם דפי רקע, וגם תמונות, ולפעמים אפילו משאיר קצת מקום לקשט. מה שלא יקרה אם אעבוד עם תמונה בגודל רגיל (10X15 ס"מ).

לאורך השנים המון פעמים פונים אלי בבקשה לקבל הסבר איך להקטין את התמונות.

אז הנה הדרכה לדרך שלי, והיא ממש פשוטה ולא דורשת שום מיומנות מחשב של גרפיקאי (:

אני יוצרת משתי תמונות קולאז שנותן לי תמונה אחת.
ואת הקולאז שיצרתי אני מדפיסה בגודל 10X15 ס"מ (בבית או אצל צלם), 
ואז כשאני חותכת את התמונות שהרכיבו את הקולאז, כל תמונה תהייה בערך 7.5X10 ס"מ. 
אני מוצאת שזה גודל אידיאלי לרוב המיני אלבומים.

הדרכה:

אני עובדת עם תוכנה חינמית שנקראת פיקאסה (גרסה 3).
למרות שהתוכנה כבר לא נתמכת על ידי גוגל, עדיין ניתן למצוא אותה בכל מני מקומות ולהוריד אותה.
פשוט תכתבו בגוגל Picassa3 Download.

ברגע שהתוכנה מותקנת לכם על המחשב, כשתפתחו אותה היא תסרוק את התיקיות ותציג את כל התמונות בתיקיות שלהם.

ככה זה נראה:

אני בוחרת שתי תמונות על ידי החזקת כפתור Ctrl לחוץ בזמן הבחירה.

שימו לב - חשוב ששתי התמונות תהיינה מאותו סוג. או שתיהן תמונות אורך, או שתיהן תמונות גובה.
(במידה ואין ברירה ואחת אורך והשנייה גובה, תכנסו לאחת מהן, ותסובבו אותה ב- 90 מעלות. עכשיו שתיהן תהיינה באותה צורה)


בבר העליון אני בוחרת האפשרות יצירה ובתת התפריט שלו בוחרת יצירת קולאז:
עכשיו שתי התמונות שבחרתי מופיעות לי במסך ההגדרות של הקולאז.

יש כמה סוגי קולאזים. זה אומר שהתמונות יופיעו בכל קולאז בפריסה אחרת.
תשחקו ותראו מה אתם מעדיפים.


ניתן לבחור האם רוצים הפרדה בין התמונות.
בתמונה הזאת רואים שלא בחרתי הפרדה. בתמונה הבאה תראו איך זה נראה כשבוחרים הפרדה.
גודל התמונה הסופית אצלי תמיד 10X15 סמ, כי זה מה שאני מדפיסה בחנות צילום או במדפסת הביתית.
ואחרון חביב, האם התמונה שלכם היא תמונת אורך או גובה.
שימו לב - אם בחרתם שתי תמונות גובה, עליכם לבחור פה תמונת רוחב.
אם בחרתן שתי תמונות רוחב, עליכן לבחור פה תמונת גובה.

בתמונה הבאה אני מראה לכם לדוגמא מה יקרה כשאני משנה את הסליידר של רווח בין תמונות.
רואים שנהיה מאטינג לבן בין התמונות? ככל שתזיזו את הסליידר יותר ככה המאטינג יהיה יותר גדול.
ניתן גם לשלוט בצבע של המאטינג.

אני אישית כמעט תמיד שמה מאטינג לבן, וחוסכת לי את הצורך להדביק את התמונה על דף לבן ליצירת מאטינג (:

רוצים את התמונות יותר קטנות מגודל של 7.5X10 ס"מ"
שחקו עם הפורמט של הקולאז, או שתוסיפו עוד תמונות ותיצרו את הקולאז משלוש תמונות.

פה למשל בחרתי שלוש תמונות ולא שתיים, ובחרתי פורמט אחר של קולאז. 
התמונות תצאנה הרבה יותר קטנות.


 אחרי שהגדרתי את כל הפרמטרים שעניינו אותי, אני שומרת את הקולאז: 




והנה הקולאז שלי מוכן.

זאת בעצם תמונה אחת, שאתן יכולים לשלוח במייל לחנות צילום, או להדפיס בבית.

הגודל שלה יתיישב בול בהדפסה של- 10X15, וכשתחתכו את התמונות כל תמונה תהייה בערך 7.5X10 ס"מ.


תובנות:
1. אני כמעט תמיד מקטינה את התמונות.
2. ההעדפה שלי היא לקולאז שנותן שתי תמונות על תמונה אחת.
3. אל תחששו מזה. זה באמת לא מסובך מדי. ודברו איתי אם הסתבכם. זמינה במייל ובתגובות.

מחכה לשמוע אם הבנתם ואם הצלחתן (:





תגובות

  1. שיטה מעולה, אני עושה בדיוק אותו דבר, לפעמים עם מקבץ תמונות גדול יותר.

    השבמחק
  2. יעל את פשוט אלופה! איזו הדרכה מעולה ושימשית

    השבמחק
  3. בדיוק בזמן. וחשבתי שפיקאסה הלכה לעולמה.

    השבמחק
  4. יעל המדהימה- את אלופה!! תודה רבה על השיתוף וההסבר המפורט. אין עלייך!

    השבמחק
  5. ברור מאוד אנסה.
    תודה רבה

    השבמחק
  6. איזו הדרכה מעולה והמאטינג פשוט חוסך מלא זמן. שאלה אחת - ניראה שהמאטינג בין התמונות משותף לשתיהן, כך שאם תחתכי באמצע המאטינג מסביב יהיה שונה. מה את עושה? מקטינה את כל המאטינג מסביב שיתאים לחצי המאטיג במרכז?

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק ענת. אני מגדילה את המאטינג כולו כדי שגם אחרי שחותכת באמצע יהיה מספיק מאטינג, ואז מקטינה בשאר שלושת הצלעות בהתאם למה שיצא לי המאטינג בצלע המשותפת של התמונות.

      מחק
  7. הנדיבות שלך מפליאה אותי כל פעם מחדש

    השבמחק
  8. תודה רבה! כבר שומרת לי את ההסבר.

    אגב, אני מדפיסה תמונות בחנות צילום בגודל 9 ס"מ על 13 ס"מ, אבל עובדת על אלבום בגודל 8 על 8 אינטש. בשאיפה לעבוד על אלבומים בגודל 6 על 6 , כמו שאת מכינה, בעיקר בגלל מגוון המארזים היפים, בגודל הזה

    דבורה

    השבמחק
    תשובות
    1. דבורה, זה לא רק עניין של מארזים. זה גם עניין של עלויות. אלבומים של 6*6 דורשים הרבה פחות דפי בסיס וציפבורד.....

      מחק
  9. תודה רבה!

    השבמחק
  10. טוב, אחרי שעה עבודה עם התוכנה לפי ההדרכה שלך, זה אכן נוח להפליא וזריז!!
    שאלה אחת, האם יש דרך לקבוע מאטינג קבוע? כך שלא יהיה שונה בין התמונות?

    השבמחק
  11. יעל, ההדרכה ממש מעולה, תודה!
    צריכה טיפ ועזרה - אני צריכה תמונות בגודל של 8.5X8.5 ס"מ כדי שייכנסו למשוויצון חמוד.
    איך אני עושה את זה בצורה הנכונה ביותר?

    השבמחק
  12. האם זה מתאים גם להקטנת התמונה לשליחה?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם