כרטיס קופצני - הדרכה

מצאתי כאן הדרכה נחמדה לכרטיס מגניב, ובערב יצירה קליל וכייפי עם גלי וליטל תרגמתי לנו אותה.

הכרטיס:






תראו את החבק החמוד שלו:





מתחילה להוריד את החבק:




והנה הוא פתוח:











הדרכה:


מתחילים מדף בסיס 12X12".
חותכים אותו באמצע ב- 6", וככה יש לנו שתי חתיכות קרדסטוק, כל אחת בגודל 6X12".





בצד הרחב של ה- 12" חורצים את שניהם ב- 4",6",8" 10": 


שימו לב - זה טריקי:
בצד הצר של ה- 6" חותכים עם סכין יפני רק את שלושת המלבנים האמצעיים, ב- 2", וב- 4".
כלומר את המלבן העליון והתחתון לא חותכים!
נעזרתי בסרגל כדי לראות היכן להתחיל:
רואים איך אני מיישרת את הסרגל ורואה היכן מתחיל המלבן השני שממנו אני מתחילה לסמן היכן לחתוך?
סימנתי לי חלש בעיפרון קו, ואז חרצתי עם סכין יפני.




החריץ שעשינו עכשיו נתן לנו שני חתכים אנכיים בקרדסטוק, לאורך שלושת המלבנים האמצעיים.
הנה שרטוט של כל זה כדי שיהיה לכן יותר קל להבין בדיוק איפה צריך לבצע את שני החתכים:





מסדרים את הקרדסטוקים ככה שאחד עם הצד הגדול ימינה, והשני עם הצד הגדול שמאלה, 
ומשחררים ויוצרים "הרים" בצורה הזאת:











תאכלס פשוט קיפלתי לפי קוי הקיפול, ככה שבטור אחד יש שני הרים, ובטור השני רק הר אחד.

שמים דבק על הצד הגדול של אחד משני הקרדסטוקים, בחלק שבו הרוחב שלו הוא 4" על 6", ולא בחלק הצר:




ממקמים את שני החלקים הרחבים אחד מעל השני, ומדביקים.
שימו לב - להקפיד להדביק ישר, כי אם תהיה סטיה קטנה, הפתיחה של הכרטיס תהיה קצת עקומה. כמו שקרה לי (:

ככה זה נראה אחרי ההדבקה:



ניירות מדוגמים:
18 חתיכות בגודל 1.75" על 1.75".
תסדרו אותם בשתי קבוצות של 3 על 3, ותראו שמסתדר לכם יפה בעין.

שתי חתיכות בגודל 5.75" 1.75".

חתיכה אחת בגודל 5.75" על 3.75".



מדביקים:





הכרטיס נסגר בעזרת חבק:

קרדסטוק בגודל 2" על 12".

חורצים ב- 3.25", 3.5",  7.625" (7 וחמש שמיניות), 7.875" (7 ושבע שמיניות):



מקפלים ומדביקים.

2 חתיכות קרדסטוק בגודל 3.875" (3 ושבע שמיניות) על 1.875 (1 ושבע שמיניות) לקישוט:



וככה הוא נראה:




ולמי ששכחה איך הכרטיס נראה בסוף (:






הנה הכרטיס שגלי הכינה ביחד איתי בערב היצירה שבו תרגמתי את ההדרכה, תוך שהיא משמשת שפן ניסיונות:




אתם יכולים לראות שהיא שיחקה עם הריבועים כמו דמקה, וזה יוצר כרטיס מהמם  ויותר רגוע (:


תובנות:

1. הכרטיס המקרי וההדרכה - מכאן. לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל.

2. לקח לי רגע להבין איך לקפל אחרי שחתכנו לרוחב הכרטיס. בעיקרון, פשוט לפי קוי הקיפול, בכיוונים שונים.

3. מי שעובדת עם דף בסיס בהיר לא חייבת להדביק את המדוגם האמצעי הגדול שעליו כותבים, אפשר פשוט להשאיר שם מקום לכתוב את הברכה. אני הייתי חייבת כי הבסיס שחור,  אבל בכל מקרה בעיני זה יותר יפה (:

4. תודות לליטל סרבגיל חוצב [ליטל, שימי לב שיש שם משפחה מלא! (: ] שבדקה את ההדרכה לפני שפרסמתי אותה, ועזרה לי לחסוך לכן שלב או שניים מיותרים (:

תגובות

  1. יעלי.. הכרטיס נהדר! ותודה על ההדרכה הברורה.. באמת כיף שלא צריך להתאמץ ןלקרוא את האנגלית.. ו- הדפים שבחרת מהממים! נוסף לרשימת העשייה שלי.. <3

    השבמחק
  2. אהההה? מה זו השלמות הזו? הדרכה מעולה כמובן ואגב הכי יפה לדעתי לשלב תמונות קטנות בריבועים הקטנים והמתוקים האלו :)

    השבמחק
  3. איזה כיף היה!
    ויצאתי מערב יצירתי עם תוצרים מושלמים.

    השבמחק
  4. יעל, כרטיס יפיפה, חדש ומעניין.
    תודה על ההדרכה המפורטת והברורה

    השבמחק
  5. משגע!! את עוד תחזירי אותי ליצירה בסוף!

    השבמחק
  6. יעל, כרטיס מקסים. דוקא אהבתי את הריבועים הצבעוניים. כ"כ את!

    השבמחק
  7. מהמם יעל! תודה על ההדרכה!

    השבמחק
  8. כרטיס מקסים! תודה על ההדרכה והתרגום! המורה של הבת שלי זכה....

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

אשמח לשמוע את דעתכם